Ну, з греками все більш-менш ясно. Але частіше витоки української культури все ж виводять від скіфів (про древню матріархальну трипільську культуру, з її грудастими жіночими статуетками і зміїними орнаментами, ми тут говорити не будемо, адже вона не засвідчена в писемних джерелах). Воно й не дивно: навіть у Середньовіччі наші землі в Європі подекуди все ще називали Великою Скіфією.
Як і давні греки, європейські скіфи з'являються на українських теренах у VІІ столітті до н.е. Правда, тут слово "з'являються" не зовсім і доречне. Скіфи – назва не суто етнічна, а етнокультурна. Були переважно іраномовні царські й кочові скіфи (в Криму і Причорномор'ї), а були і скіфи-землероби (в Центральній Україні), яких
вчені вважають праслов'янами.
Скіфи залишили по собі спогади на віки через свою войовничість, а також завдяки своєму звіриному стилю в образотворчому мистецтві. Войовничість скіфів (які, подібно до індіанців, скальпували своїх ворогів) і досі оточують героїчним ореолом прихильники мілітарно-консервативного розвитку України.
Правда, при цьому якось не звертаючи увагу на їхні інші культурні традиції. Наприклад, описану Геродотом любов скіфів до диму від підпалених ними конопель. А також – спокійним ставленням до трансгендерів.
У скіфів трансгендерні жінки виділялися в окрему верству енареїв ("не-чоловічні"). Греки до скіфів, які неодноразово робили на їхні землі руйнівні військові походи (як пізніше русичі на візантійців), ставилися з цивілізаційною зверхністю. Все той же Геродот написав, що тих скіфів, які колись розграбували знаменитий храм Афродіти Уранії в Аскалоні, богиня й уразила "жіночою хворобою" (
Геродот. Історія: Кліо, 1:105).
І відтоді у скіфів деякі чоловіки від народження відчували в собі жіночу душу і носили жіночий одяг – довгі плаття з накидкою із шерсті, шкіри, або волокон коноплі. От таким було перше в світовій історії "наукове" дослідження феномену трансгендерності.