Айзек трахає ту школярку з безтурботним, як сказала б моя мама, «гоп-гей, на-на-ней!» завзяттям. Аллен полюбляє тонувати свої картини моральними дилемами, але не тоді, коли йдеться про цю ситуацію – ситуацію, в якій чоловіки середнього віку трахають дівчаток-підлітків. Ця проблемна ситуація ставить у глухий кут будь-якого, навіть визначного, навіть трошки Флобера за поглядами, дослідника сучасної етики.
«У школі, в старших класах, навіть негарні дівчата красиві». Таке мені колись сказав один учитель-чоловік.
Обличчя Трейсі – обличчя Маріель – відзнято великими планами, що нагадує про першопоселенців та поля пшениці, залиті сонцем (зрештою, це обличчя з мальовничого штату Айдаго). Режисер вважає Трейсі такою добропорядною і чистою, якою не буде жодна інша жінка у фільмі. Трейсі мудра, такою змалював її Аллен, але, на відміну від дорослих у фільмі, вона цілковито – і це дивовижно – позбавлена невротичних переживань.
У Гайдеґґера є поняття dasein та vorhandensein. Dasein означає усвідомлену присутність, створіння, свідоме власної смертності – наприклад, чи не кожен персонаж у фільмах Вуді Аллена, за винятком Трейсі. Натомість vorhandensein характеризує створіння, що замкнуте на своєму існуванні; воно просто існує – немов якась річ чи тварина. Чи Трейсі. Вона виняткова суто завдяки тому, що існує: інертна, опредметнена, vorhandensein.
Як і всі зірки старого кіно, вона – це її обличчя, Айзек і сам про це згадує, коли проповідує друзям причини, з яких варто жити далі: «Жарти Ґраучо Маркса, відбиті удари Віллі Мейса, ті чудові яблука і груші на полотнах Сезанна, краби у Сема Во, ага, і ще обличчя Трейсі». (Фільм було знято так давно, а яка разюча схожість між списком Айзека та дописами вдячності у фейсбуці).
Аллен / Айзек можуть підступитися до світу без смерті, переспавши з Трейсі. Оскільки мова про визначного режисера, Вуді Аллена, Трейсі дозволено висловлювати думку, вона не дурепа. «Твої турботи – це й мої турботи», «У нас чудовий секс». Все складається на користь Айзека: він може й далі всмоктувати її втілену простоту без докорів сумління. Інші жінки у фільмі не користуються такими перевагами.
Дорослі жінки «Мангеттену» похитнулися у поглядах і обтяжені думками про смерть; власне, які тільки думки їх не обтяжують. Жінка, яка думає, застрягає – й опиняється осторонь тіла, краси та життя як такого.