Зірвати футбол і роздати пилососи: 10 креативних соцкампаній

Технології для незрячих, безпека на дорозі, здорове харчування та багато інщого.
620 14.03.19 11:30
Nike "Stop at Nothing"
Nike "Stop at Nothing"

Вигадати нову країну, зірвати футбольний матч, подуріти в музеї – здається, це привертає більше уваги до соціальних проблем, ніж брошури і лекції. Про ефективні комунікації розповідали українські медійники та креатори під час тренінгів на сході країни. Їх проводить Програма розвитку ООН та Molodiya Festival, безкоштовно для усіх охочих. Ми зібрали креативні соціальні кампанії, які ви могли пропустити, якщо на тренінги не ходили.

Технології для незрячих

Автомобільний бренд придумав, як незрячим показати пейзажі за вікном. Технологія діє так: місцевість фотографується й перетворюється на висококонтрастні чорно-білі зображення. Далі вони проектуються на вікно за допомогою спеціальних світлодіодів.

Торкнувшись вікна, незрячий пасажир відчує вібрацію. Кожен із 225 відтінків сірого кольору вібруватиме з різною інтенсивністю. Саме завдяки такому тактильному контакту пасажир і відтворюватиме в уяві навколишні пейзажі.

Прихисток для переселенців

У Рубіжному Луганської області 75-річна Євдокія Мілашова відкрила перший і єдиний сучасний хостел в місті. Ще в 90-х роках жінка викупила приміщення у покинутому гуртожитку, але ніяк його не використовувала. Ідея зробити в ньому хостел з'явилася, коли у 2014 в місто приїхали перші переселенці. Тоді донька Євдокії селила у себе вдома колег із Луганська. Місця не вистачало, тож вирішили не баритися із втіленням ідеї. Почати свою справу жінка змогла за допомогою бізнес-гранту від ПРООН. Зараз там живуть не тільки переселенці, а й студенти-іноземці.

Охорона праці

П'ять років тому сталася трагедія на фабриці одягу "Rana Plaza" в Банґладеші, де шиють одяг для багатьох відомих брендів. Одного ранку на будівлі з’явилися тріщини. Робітники негайно евакуювались, але власники наказали їм повернутися під загрозою позбавити місячної зарплатні. Вони повернулися і п'ятиповерхова будівля заводу завалилася, убивши понад 1100 осіб і поранивши понад 2500. Організація Fashion Revolution випустила ролик у пам'ять про загиблих.

Автори звертають увагу споживачів у цивілізованих країнах на жахливі умови праці робітників у країнах третього світу та закликають вимагати від брендів адекватних умов праці.

Безпека на дорозі

Голкіпер Atlético Paranaense Маіо Амарело під час одного із матчів постійно залипав у смартфоні, викликаючи, авжеж, невдоволення уболівальників і преси. Після гри виявилося, що це була соцкампанія, яка нагадує про небезпеку телефонів за кермом: водії так само залипають, але наслідки їхньої поведінки значно сумніші за пропущений гол.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, щорічно в Бразилії через телефони відбувається понад 400 000 нещасних випадків на дорогах.

Мотивація

Спортивний бренд закликає жінок ні перед чим не зупинятися. Зовсім ні перед чим. Бренд зафільмував 11 спортсменок, серед яких італійська фехтувальниця Беатріче Віо. В 11 років вона перенесла менінгіт та залишилася без ніг і рук. Компанію їй склали бігунка, баскетболістка, мотогонщиця та інші.

 

Турбота про довкілля

Кампанія Plastic Oceans розповідає про сміттєву пляму в океані. За розміром ця пляма вже наздогнала Францію, тож креативники попросили ООН визнати "Сміттєві острова" державою. В рамках кампанії випустили паспорт нової країни, прапор, поштові марки, гроші. Рекламісти також створили петицію, яка закликає стати громадянами Островів.

Адопція тварин з притулків

Опитування показали, що люди, які хочуть забрати з притулку тварину, часто гальмують із рішенням через неохоту прибирати шерсть. Тож бренд побутової техніки запропонував усім, хто бажає прихистити песика, взяти безкоштовно пилосос, який ефективно вирішує це питання.

Розвиток підприємництва

"Ти нічого не досягнеш у цій країні, тут нереально відкрити бізнес, все тільки закривається, всі прогорають і ти прогориш", – ці та інші "аргументи" ми регулярно чуємо від різних "експертів"-сусідів по купе чи від "політичних аналітиків" за кермом таксі. Один із таких епізодів зафільмували молоді українські мувімейкери, повертаючись із однієї зйомки у Сєвєродонецьку.

Захист тварин

На центральному вокзалі Нью-Йорка показали, як почуваються тварини на фермах. Зоозахисна організація World Animal Protection поставила замки на турнікетах у метро, замикаючи таким чином людей всередині. Так активісти привернули увагу на жахливі умови утримання тварин на промислових фермах.

Здорове харчування

Працівники художнього музею в Амстердамі покрали фрукти зі знаменитих картин і вичавили з них сік. Таким пранком бренд побутової техніки нагадує про здорове харчування:

"Нам потрібно було бути сміливими. Здорове харчування і натюрморти – не найвеселіші теми. Тому, щоб привернути увагу людей, ми вкрали фрукти з картин і кинули їх в блендер".

Зоозахисники закликають не підтримувати індустрію промислового тваринництва, поклавши таким чином край стражданням тварин.

Безпека пішоходів

В Ісландії зробили зебру, яку точно не вдасться не помітити. Деталізована оптична ілюзія створює ефект 3D.

До слова, подібний проект створили в Україні трьома роками раніше, взявши ідею у киргизстанців. Тоді вітчизняна зебра стала топовим місцем для селфі-сесій, створивши небезпеку на дорозі. Тож малюнок хутко знищили, а вся слава за креатив дісталася ісландцям.

Автор_ка:
Наталя Шевчук

Рекомендуем

follow follow